חפש בבלוג זה

יום ראשון, 22 ביוני 2014

בוגדים מצווים לשתוק, אלא אם כן הם מוכנים לשאת תפילה

סתימת פיות. זה מה שקורה פה. הפכנו לדמוקרטיה הכי סותמת פיות במזרח התיכון וכנראה שטוב לנו עם זה ואם לא אז תתפללו כי תפילות זה הכי ואז גם לא תתבקשו להיות בשקט ולחכות לתורכם. אם אתם חושבים אחרת וגם לא מהמאמינים, אפילו לא בשעת דחק שכזו, אתם בוגדים, אז לכו ליהודה ושומרון (אסור להגיד גדה, ככה אמרה איילת שקד - זה ז'רגון של בוגדים) להגן על פלסטינים ואמן שתחטפו.

כל משפט בנוגע למצב הנוכחי מוכרח להתחיל בהשתפכות קורעת לב ומלאת קלישאות לגבי מצב החטופים, רק כדי להוכיח שזה שאתה חושב על עוד דברים, כי המוח שלך לא חד ערוצי, לא הופך אותך מיידית לבוגד שצריך להישלח לסוריה במקרה הטוב. אם לא תתחיל במשפט על ליבך שיוצא לחטופים ומשפחותיהם, אתה מיידית נחשב ללא אנושי כי איך אפשר שלא? ובכלל אם יש לך טענות עדיף שתשתוק. אין ספק, דמוקרטיה. פעילות צה"ל היא הכרחית (זוכרים שגם מלחמת לבנון היתה הכרחית?), אם אתה חושב שהפעילות הזו היא לא הכרחית אתה טועה כי זו הדרך היחידה להבטיח את שובם של הנערים. על כל ספק תשובה והתשובה היא כל הזמן שלושה נערים חטופים. זה שפעילות צה"ל סביר להניח חתמה את גורלם של הנערים ומביאה בבירור להסלמה זה כל כך אסור בתכלית. 

אנחנו אוטמים את עיננו או תוקעים אותן בספר תפילה, בזמן שצה"ל מיישם תוכניות מגירה וכובש בהדרגה את הגדה. ידיעות על הרג, הרס חסר תכלית של מוסדות חינוך ופרנסה של משפחות, ביזה ואלימות. ומה אנחנו אומרים? אה זה כדי להחזיר את הנערים. נו בחייאת, איך אפשר להאמין לזה? כמה קל להסית אותנו? כמה קל להשתמש בציניות בחשש האמיתי לגורל 3 החטופים ובכך להצדיק את ההתנהלות שלנו? כמה קל לנו להצדיק את האלימות ה"הכרחית" שלנו כי הם פראי אדם, בעוד אנחנו צובעים עם שלם. 

ענישה קולקטיבית? אה, זה בסדר גמור, כי הם כולם מחבלים/כי הם מאפשרים למחבלים לפעול בקירבם - תחליטו כולם מחבלים או שלא? חוץ מזה אילו ברירות יש לנו? או אז זהו, יש הבדל בין סגר וחיפוש ומכיון שאינני אישיות בטחונית רמת מעלה ולא בטיח אני לא באמת יודעת אם זה חיוני אבל אסכים להניח שכן בהנחה שמה שהמדינה רוצה זה למנוע את השינוע של החטופים (אם כי אני חייבת לציין שההתנהלות של צה"ל מביאה אותי לחשוב כי צה"ל מניח שהם אינם בחיים או לחלופין החליט שמיקוח ושחרור אסירים זה לא בא בחשבון וכל הפעולה הזו נועדה להוכיח בדיוק את זה). אבל מה שצה"ל עושה, הידיעות על המעצרים הנרחבים כולל של אנשים מבוגרים, ירי לא מבוקר, הרס מוסדות חינוך, הרס חסר שליטה של בתי מגורים וחנויות ואף ביזה - זה בטח הרבה מעבר למה שניתן לקרוא מתבקש גם במצב הנוכחי.

והתקשורת? מגוייסת לחלוטין. אין מקום להשמיע שום דעה אחרת, נו טוב, רק בהארץ עוד ניתן לשמוע ספקות וגם זה בקושי. ישראל היום הקדישו כתבה ארוכה להחריד לטובת יחסי ציבור לשרה נתניהו. מה שהתחיל ככתבה על הביקור של שרה אצל משפחות החטופים המשיך לכתבת תדמית שנועדה לשפוך אור על האישה הנדירה שבתוכנו, זו שהציבור לא אוהב אבל היא למעשה הפסיכולוגית האימהית שכולנו צריכים. אבל אני לא יכולה שלא לחשוב בציניות כמה נוח המבצע הזה, תארו לעצמכם שעוד היה צריך לתת דין וחשבון על ריהוט הגן. לא שחלילה אני רומזת שהחטיפה טובה להם, אני רק אומרת שאם כבר למה לא לרכב על הגל? שרה מודאגת ונתניהו מחבק זה הרבה יותר טוב מנתניהו מתפתל ושרה מתעצבנת. 

אבל הכל עובד על ספינים, גם ההחלטה הישראלית שזה החמאס. אני לא יודעת מי ביצע את החטיפה, ביננו בישראל לא יודעים. אבל נוח לנו שזה יהיה החמאס כי זה יוכיח שאין פרטנר עם ממשלת פתח-חמאס וגם אם יתברר שזה לא נכון, העבודה על דעת הקהל בישראל נעשתה. להזכיר היום שגם באש"ף לא הכרנו זה כל כך מיותר כי מסתבר שהזיכרון שלנו קצר. 

ומה עם הפלסטינים? אבו מאזן מגנה את החטיפה? זה לא טוב כי זה באנגלית וזה נועד לסבר את אוזנו של העולם. אבו מאזן מגנה את החטיפה בערבית? זה לא טוב כי צריך שיוכיח במעשים. מדהים כמה קל להעלות את הרף לאבו מאזן ולהוריד את הרף בצד הישראלי. איפה נלסון מנדלה הפלסטיני? הוא עומד כאן מולנו רק שמולו עומד שחקן מיומן שיהפוך כל דבר לבלתי מספיק ויצעק בראש חוצות שאין פרטנר ויש הסתה פלסטינית. ומה אנחנו עושים? נוהים אחריו כסומא בארובה. אין ספק, אין מחשבה עצמאית - יש נהייה. קל יותר בעדר, קשה מאוד לצאת חוצץ. אבל העיקר שאנחנו שואלים איפה היו בני האדם במלחמת העולם השנייה. עזבו היסטוריה. איפה אנחנו כאן ועכשיו? 

ילדים פלסטינים מתים מאש צה"ל? התשובה - "למה ההורים שלהם לא שומרים עליהם?" נערים ישראלים יוצאים בטרמפים בלילה מהתנחלויות ויש מי שאומר "מה אתם רוצים נערים הם נערים והם לא עושים את מה שאתה אומר להם!". טוב, העיקר שאנחנו רואים דברים ניכוחה. הפלסטינים הם רעים והם הורים לא טובים, אבל אנחנו בסדר גמור. 

הפלסטינים פנאטים? לא כי אצלנו ממש טוב, שרלטנים דתיים מודיעים שאם כל הנשים בישראל ידליקו נרות שבת תגיע בשורה טובה ושאם כולנו נתפלל עוד יקרה כאן משהו טוב. מסתבר שישראלי טוב הוא לא רק איש ימין הוא מאמין באלוהים. אם אתה מאמין חלילה בזכויות אדם, אם אתה לא מאמין באלוהים - אין לך מקום כאן. אתה בוגד. וכולנו יודעים מה דינו של בוגד. איזה מזל שעדיין אנחנו יכולים לקרוא לעצמנו דמוקרטיה ולהרגיש ממש טוב כי שכנוע עצמי הוא התרופה הטובה ביותר בעיתות מצוקה. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה